ΣΧΕΤΙΚΑ
Έρευνες των τελευταίων 30 ετών αποδεικνύουν ότι η «Αγωγή στη Συγχώρηση» στα σχολεία, προωθεί την συναισθηματική υγεία των μαθητών και βελτιώνει την ακαδημαϊκή τους πρόοδο. Η «Αγωγή στη Συγχώρηση» είναι μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση και παρέμβαση διαχείρισης θυμού, με πολυετείς έρευνες παγκοσμίως και πλούσιο υλικό καθοδήγησης, εκπαίδευσης και υποστήριξης.
Στην Ελλάδα το Πρόγραμμα Αγωγή στη Συγχώρηση ξεκίνησε πιλοτικά το 2014 με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Δρ. Πέλη Γαλίτη και πλαισιώνεται από Συντονιστές και Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόγραμμα ” Ελαττώνω το Θυμό και Αυξάνω τη Συνεργασία μέσα από την Πρακτική της Συγχώρησης ” σε Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τα αποτελέσματα της διδασκαλίας της συγχώρησης μέσα στην ελληνική σχολική τάξη είναι εξαιρετικά. Μαθητές μπόρεσαν να εκδηλώσουν τους φόβους και την ανασφάλεια που νιωθουν, έμαθαν πώς να ξεπερνούν τον θυμό τους και να συγχωρούν, και γενικότερα πώς να διαχειρίζονται τα αρνητικά συναισθήματά τους. Λόγω της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, έχουν παρατηρηθεί στα σχολεία αυξημένα κρούσματα κατάθλιψης, αυτοκτονικού ιδεασμού, σχολικού εκφοβισμού και βίας. Έχουμε λάβει πολλές επιστολές υποστήριξης από καθηγητές, διευθυντές, προϊσταμένους του Υπουργείου Παιδείας, που επιβεβαιώνουν την μεγάλη βοήθεια που προσέφερε το πρόγραμμα της συγχώρησης στα ελληνόπουλα που το διδάχθηκαν και τονίζουν την αναγκαιότητα της συνέχισης του προγράμματος και στις επόμενες χρονιές, καθώς και την επέκτασή του σε άλλες τάξεις και περιοχές.
Στόχος μας είναι να προωθήσουμε το πρόγραμμα της συγχώρησης σε όλη την Ελλάδα αλλά και στα σχολεία της διασποράς. Πιστεύουμε πως είναι μια μοναδική ευκαιρία να βοηθήσουμε τους μαθητές να αξιοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο σχολείο, στο σπίτι αλλά και τις προκλήσεις της σημερινής κοινωνίας, ιδίως σε αυτή την δύσκολη συγκυρία της οικονομικής κρίσης που μαστίζει την χώρα μας. Η ετυμολογία της ελληνικής λέξης συγ-χωρώ, βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του « ανοίγω την καρδία μου και κάνω χώρο για να χωρέσουμε όλοι μαζί», και έχει εφαρμογή σε πλήθος δυσκολιών που αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα, όπως: σχολικός εκφοβισμός, βία, ρατσισμός κλπ. Πρόκειται για μια δια βιου απόκτηση συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων που διαμορφώνουν μια στάση ζωής ωφέλμη όχι μόνον για τους ίδιους και τους γύρω τους, αλλά καθοριστική και για τις μελλοντικές γενιές.
Για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή πληροφορία, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος στην Ελλάδα κα Πέλη Γαλίτη, PhD, Εκπαιδευτική Σύμβουλο, Ερευνήτρια του Πανεπιστημίου του Wisconsin, μέσω email στο galiti@wisc.edu